نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

2 دانشیار علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

چکیده

میان مورخین و دانشمندان علوم سیاسی همواره بحث بوده که پدران بنیان‌گذار ایالات‌متحده آمریکا در تأسیس دولت و تدوین قانون اساسی از چه فیلسوف و اندیشمندی بیشترین بهره را برده‌اند. این دانشمندان عمدتاً به جان لاک، مونتسکیو و برخی از جمهوری‌خواهان انگلیسی همچون «اَلجِرنون سیدنی» و «جیمز هرینگتون» اشاره‌کرده‌اند و کوشیده‌اند تا حضور اندیشه‌ی این افراد را در مباحث پدران بنیان‌گذار بیابند. بااین‌حال، اندک کسانی بوده‌اند که به تأثیر نظریات ماکیاولی بر آراء پدران بنیان‌گذار در تأسیس دولت ایالات‌متحده آمریکا اشاره‌کرده باشند. این غفلت از تأثیر ماکیاولی و نادیده انگاشتن نقش او باعث شگفتی است چه آن‌که ماکیاولی یکی از مهم‌ترین نظریه‌پردازان جمهوری در دوران مدرن است و لذا حداقل کوششی برای یافتن آثار احتمالی نظریات این فیلسوف سیاسی بر اندیشۀ پدران بنیان‌گذار در تأسیس جمهوری ایالات‌متحده موجه بود. پرداختن به این مسئله ازآن‌رو حائز اهمیت است که اتکا به نظریات فلسفی این فیلسوف سیاسی در تأسیس یک دولت جدید یا به‌عبارت‌دیگر دولت‌سازی را آشکار می‌سازد. در این مقاله کوشش خواهیم نمود با اتخاذ روشی کیفی و ایستاری متن محور و با گردآوری داده‌ها به‌صورت کتابخانه‌ای-اسنادی، تأثیر اندیشه‌ی ماکیاولی بر آراء پدران بنیان‌گذار آمریکا را بررسی نموده و نشان دهیم که دولت ایالات‌متحده و قانون اساسی بادوام آن، ثبات و استواری خویش را مدیون اتکا به نظریات ماکیاولی است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

The Impact of Machiavelli’s Theories on Founding of The United States of America

نویسندگان [English]

  • Sadegh Saffarzadeh 1
  • Mohammad Javad Gholam Reza Kashi 2

1 PhD Student, Department of Political Sciences, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran

2 Associate Professor, Department of Political Science, Allameh Tabatabai University, Tehran, Iran

چکیده [English]

Introduction
Historians and political scientists have long debated the key influences of the Founding Fathers of the United States in establishing the government and drafting the Constitution. Thinkers like John Locke, Montesquieu, Algernon Sidney, and James Harrington are frequently cited, yet the influence of Machiavelli’s ideas has often been overlooked. Only a few scholars, such as Walter McDougall and John Pocock, have briefly suggested the possibility that the Founding Fathers were influenced by Machiavelli’s ideas, while others, like Anthony DiMaggio, have approached the topic solely from the perspective of foreign policy and empire. Given Machiavelli’s significance as a political theorist, it is crucial to explore his potential influence on the Founding Fathers’ thoughts in establishing the American Republic. Such an examination is important because it reveals how Machiavellian principles may have shaped state-building efforts and contributed to the stability and longevity of the U.S. government and constitution.
Materials and Methods
The present study used a qualitative, text-based documentary approach and analyzed library–documentary sources to demonstrate how Machiavelli’s ideas had influenced the views of the Founding Fathers. A close examination of Chapters 2–8 of The Discourses: Book 1 was conducted to reveal Machiavelli’s influence. These chapters are considered essential because they focus on the organization of political regimes. Four of these chapters are particularly significant, as they directly address the prudent establishment of a regime and constitution, offering guidance to future founders.
Results and Discussion
The analysis revealed that the Founding Fathers were significantly influenced by Machiavelli in their understanding of human nature and the formulation of the constitution. They drew on his ideas to create a mixed regime. The Founding Fathers were also guided by Machiavelli in their approach to foreign policy, their pursuit of empire, and their definition of the role of the people as defenders of freedom and guardians of the constitution. Consequently, some of the most fundamental aspects of the United States of American were rooted in Machiavelli’s theories and perspectives, even if they were not openly acknowledged. The durability and stability of the U.S. Constitution, in contrast to the instability and variability of the French Constitution, can be attributed to the Founding Fathers’ reliance on the insights of a thinker who had gained his wisdom through “long experience of modern things and the continuous readings of ancient [things]” (Machiavelli, 1989, p. 1); who had opposed fictitious principalities and republics that existed only in theory (Ibid, p. 93). In contrast, the French pursued abstract concepts and implemented purely theoretical ideas, guided by a philosopher whose “true masterpiece” was referred to as “Reveries of the Solitary Walker” (Rousseau, 1782, p. 12). The utopian republic they aimed to establish had to remain a mere figment of the imagination. According to the findings,  
Conclusion
According to the results, the Founding Fathers’ views aligned with and were shaped by Machiavelli’s theories. The findings can provide a new foundation for American studies and Machiavelli studies, and pave the way for further research. Given that the theoretical foundations underlying the establishment of the United States of America have been neglected in academic discussions in Iran, the present study can be considered a pioneering effort to address the Founding Fathers’ thoughts and the influence of other philosophers on the establishment of the U.S. government. Furthermore, by focusing on the founding principles of America, the results of the study can lead to a more realistic approach toward the U.S. and the adoption of more thoughtful strategies in foreign policy. This study does not claim that the Founding Fathers relied solely on Machiavellian theories while disregarding other intellectuals. Rather, it aimed to demonstrate that dismissing or denying Machiavelli’s influence on the establishment of the United States is both unjustified and unwise, despite the Founding Fathers not explicitly referencing his ideas. Nevertheless, by focusing on two fundamental texts, the present inquiry sought to provide meaningful insights without undermining the results. A more precise and detailed understanding of the topic requires an examination of numerous documents and extensive debates that took place during the Constitutional Convention until the adoption of the Constitution in the thirteen state assemblies.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Machiavelli
  • Founding fathers
  • Constitution
  • Regime
  • Revolution
آرنت، هانا (1397)، انقلاب، ترجمۀ عزت‌الله فولادوند، تهران: خوارزمی.
اشتراوس، لئو (1391)، فلسفه سیاسی چیست؟ ترجمۀ فرهنگ رجایی، تهران: علمی و فرهنگی.
اشتراوس، لئو (1392)، شهر و انسان، ترجمۀ رسول نمازی، تهران: آگاه.
اشتراوس، لئو (1396)، مقدمه‌ای سیاسی بر فلسفه، ترجمۀ یاشار جیرانی، تهران: آگاه.
اشمیت، کارل (1394)، رمانتیسیزم سیاسی، ترجمۀ سهیل صفاری، تهران: نگاه معاصر.
اشمیت، کارل (1398)، رمانتیسیسم سیاسی، ترجمۀ نیره توکلی، تهران: بنگاه ترجمه و نشر پارسه
افلاطون (1392)، جمهور، ترجمۀ فواد روحانی، تهران: علمی و فرهنگی
بجورنلوند، لیدیا، (1398)، بنیانگذاری آمریکا و قانون اساسی آن، ترجمۀ مهدی حقیقت‌خواه، تهران: ققنوس
پلوتارک (1387)، حیات مردان نامی. چهارجلد. ترجمۀ رضا مشایخی، تهران: ققنوس
برک، ادموند (1393)، تأملاتی بر انقلاب در فرانسه، ترجمۀ سهیل صفاری، تهران: نگاه معاصر
برلین، آیزیا (1393)، سرشت تلخ بشر، ترجمۀ لیلا سازگار، تهران:ققنوس
پازوکی، شهرام (1396)، نظری به عمل (چند گفتار در باب نسبت عمل و نظر)، تهران: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران
توکویل، الکسی دو (1398)، انقلاب فرانسه و رژیم پیش از آن، ترجمۀ محسن ثلاثی، تهران: مروارید
جونز، ویلیام تامس (1358)، خداوندان اندیشه‌ی سیاسی جلد دوم، ترجمۀ علی رامین، تهران: امیر کبیر
دیاموند، مارتین (1373)، فدرالیست در نقد نظریۀ دولت جدید ویراستۀ لئو اشتراوس و جوزف کراپسی، ترجمۀ احمد تدین، تهران: کویر
روسو، ژان ژاک (1397)، خیال‌پروری‌ها، ترجمۀ احمد سمیعی گیلانی، تهران: نیلوفر
طباطبایی، جواد (1382)، جدال قدیم و جدید از نوزایش تا انقلاب فرانسه، تهران: نگاه معاصر
عالم، عبدالرحمن (1394)، تاریخ فلسفه سیاسی غرب: عصر جدید و سده نوزدهم، تهران:وزارت خارجه
فیرهاوس، رودولف (1392)، محافظه‌کاری. در فرهنگ اندیشه‌های سیاسی (409-388)، ترجمۀ خشایار دیهیمی، تهران: نشر نی
قاسم‌زاده، قاسم (1336)، حقوق اساسی فرانسه، تهران:انتشارات دانشگاه تهران
کاسیرر، ارنست (1389)، فلسفۀ روشنگری، ترجمۀ یدالله موقن، تهران:انتشارات نیلوفر
لابیکا، ژرژ (1398)، روبسپیر: سیاست فلسفه، ترجمۀ واهیک کشیش‌زاده، تهران: مهراندیش
ماکیاولی، نیکولو (۱۳۸۸)، گفتارها، ترجمۀ محمدحسن لطفی، تهران: خوارزمی
مانن، برنارد (1380)، تعدیل، موازنۀ حدود: تفکیک قوا در مبحث قانون اساسی 1787،(102-47)، در ابداع جمهوری مدرن ترجمۀ محمدعلی موسوی فریدنی ،تهران:شیرازه
مدیسون، جیمز (2018)، مقالات فدرالیست، ترجمۀ باقر پرهام، بی‌جا: توانا
مدیسون،جیمز (1400)، مقالات فدرالیست،ترجمۀ مسعود عالمی، تهران:مینوی خرد
مکللند، جان (1398)، تاریخ اندیشه سیاسی غرب: از روشنگری تا افول لیبرالیسم، ترجمۀ جهانگیر معینی‌علمداری، تهران: نشر نی
منان، پی‌یر (1394)، تاریخ فکری لیبرالیسم، ترجمۀ عبدالوهاب احمدی، تهران: آگاه
نویمان، فرانتس (1390)، آزادی و قدرت و قانون، ترجمۀ عزت‌الله فولادوند، تهران: خوازمی
نیپل، ویلفرد (1380)، جمهوری‌خواهی باستان و مدرن:«قانون اساسی مختلط» و «ناظرها»(46-9) در ابداع جمهوری مدرن ترجمۀ محمدعلی موسوی فریدنی، تهران:شیرازه
نیزبت، رابرت (1399)، محافظه‌کاری: خیال و واقعیت، ترجمۀ محمدرضا فدایی تهران: شیرازه کتاب ما
هگل، گئورگ‌ویلهلم‌فریدریش (1378)، عناصر فلسفۀ حق، ترجمۀ مهبد ایرانی‌طلب، تهران: قطره
همیلتون، الکساندر، (2018)، مقالات فدرالیست، ترجمۀ باقر پرهام، بی‌جا: توانا.
References
Adams, John. (1851). the Works of John Adams, 10Vols. Boston: Charles C. Littlell and James Brown
Bassani, Luigi Marco. (2009). Machiavelli and Revolutionary America: Beyond the Republican Paradigm. In Alessandro Arienzo and Gianfranco Borrelli, Anglo- American Faces of Machiavelli (379-402). Rome: Polimetrica Publisher
Bates. Allison. (2010), the Republican Balance: The Guarantee Clause, the Framers’ Republic, and the Popular Initiative. Northwestern University Law Review, Vol.108, No.2, (64–66)
Brown, Harold. (1916). Human Nature and the State. International Journal of Ethics Vol. 26, No.2, (177-192)
Calabresi, Steven. (2012). the Rise and Fall of the Separation of Powers. Northwestern University Law Review, Vol.106, No.2, (527-549)
Chernow, Ron. (2004). Alexander Hamilton.London: The Penguin Press
Diamond, Martin. (1978). the Separation of Powers and the Mixed Regime, Publius Vol. 8, No.3, (33-43)
Ellis, Joseph. (1993). Passionate Sage: The Character and Legacy of John Adams. New York: Norton
Farrand, Max. (1911). The Records of the Federal Convention of 1787, 3Vols.London: Yale University Press
Hamilton, Alexander. (1892). State Papers and Speeches on the Tariff. Cambridge, Mass: Harvard University
Hamilton, Alexander. (1904). the Works of Alexander Hamilton, 12Vols. New York: Putnam’s Sons
Hansen, M. (2010). The Mixed Constitution versus the Separation of Powers: Monarchical and Aristocratic Aspects of Modern Democracy. History of Political Thought, Vol.31, No.3, (509-531)
Kant, Immanuel. (1991). Kant Political Writings. London: Cambridge University Press
Lamberton, John. (2004). American Machiavelli: Alexander Hamilton and the Origins of U.S. Foreign Policy. London: Cambridge University Press
Machiavelli, Niccolo. (1989). the Prince. Translated by Leo Paul de Alvarez. Illinois: Waveland Press
Machaivelli, Niccolo. (1996). Discourses on Livy. Translated by Harvey Mansfield & Nathan Tarcov. Chicago: Chicago University Press
Madison, James. (2005). the Federalist. Cambridge: Hackett Publishing Company
Madison, James (1910). The Writings of James Madison, 9Vols. New York: Putnam’s Sons
Mansfield, Harvey. (2001). Machiavelli's New Modes and Orders: A Study of the Discourses on Livy. Chicago: University of Chicago Press
Mcging, Brian. (2010). Polybius’ Histories. Oxford: Oxford University Press
Polybius. (1923). the Histories (Books 5-8), London: Harvard University Press
Stourzh, Gerald. (1970). Alexander Hamilton and the Idea of Republican Government. Stanford: Stanford University Press
Strauss, Leo. (1958). Thoughts on Machiavelli. Chicago: Chicago University Press
Strauss, Leo. (1993). Faith and Political Philosophy: The Correspondence between Leo Strauss and Eric   voegelin1934-1964. Pennsylvania: The Pennsylvania University Press
Thompson, C. (1995). John Adams's Machiavellian Moment. The Review of Politics, Vol.57, No.3, (389-417)
Thompson, J.M. (1996). Robespierre. Oxford: Blackwell Pub. Kindle Edition
Willard, Samuel. (1903). John Adams: A Character Sketch. Milwaukee: Campbell Publishing Co
Wilson, F. (1934). The Mixed Constitution and the Separation of Powers. The Southwestern Social Science Quarterly, Vol.15, No.1, (14-28)
Translated References into English
Alem, Abdorahman. (2015). History of Political Philosophy in West. Tehran: Ministry of Foreign Affairs. [In Persian]
Arendt, Hannah. (2018). On Revolution, Translated by Ezatollah Fouladvand. Tehran: Kharazmi. [In Persian]
Berlin, Isaiah. (2014). The Crooked Timber of Humanity. Translated by Leyla Sazgar. Tehran: Ghoghnous. [In Persian]
Bjornlund, Lidia. (2019). The Constitution and the Founding of America. Translated by Mahdi Haghighatkhah. Tehran: Ghoghnous. [In Persian]
Burke, Edmund. (2014). Reflections on the Revolution in France. Translated by Soheil Saffari. Tehran: Negah Moaser. [In Persian]
Cassirer, Ernst. (2010). Philosophy of the Enlightenment. Translated by Yadoallah Moughen. Tehran: Niloufar. [In Persian]
Diamond, Martin. (1994). Federalist in Leo Strauss’ History of Political Philosophy. Translated by Ahmad Tadayon. Tehran: Kavir. [In Persian]
Ghasemzadeh, Ghasem. (1957). Constitutional Law of France. Tehran: Tehran University Press. [In Persian]
Hamilton, Alexander. (2018). The Federalist Papers. Translated by Bagher Parham. _: Tavana. [In Persian]
Hegel, Georg Wilhelm Friedrich. (1999). Elements of the Philosophy of Right. Translated by Mahbod Iranitalab. Tehran: Ghatreh. [In Persian]
Jones, William. (1979). Masters of Political Thought. Translated by Ali Ramin. Tehran: Amirkabir. [In Persian]
Labica, Georges. (2019). Robespierre, a politics of philosophy. Translated by Vahik Keshishzsdeh. Tehran: Mehrandish. [In Persian]
Machiavelli, Niccolo. (2009). Discourses on Livy. Translated by Mohamadhasan Lotfi. Tehran: Kharazmi. [In Persian]
Madison, James. (2021). The Federalist Papers. Translated by Masoud Alemi. Tehran: Minovi Kherad. [In Persian]
Manent, Pierre. (2015). An Intellectual History of Liberalism. Translated by Abdoalvahab Ahmadi.Tehran: Agah. [In Persian]
McClelland, John. (2019). A History of Western Political Thought. Translated by Jahangir Moeini Alamdari. Tehran: Ney. [In Persian]
Neumann, Franz. (2011). Freedom, Power, and Law. Translated by Ezatollah Fouladvand. Tehran: Kharazmi. [In Persian]
Nisbet, Robert. (2020). Conservatism: Dream and Reality. Translated by Mohammadreza Fadaei. Tehran: Shirazeh Ketab Ma. [In Persian]
Pazouki, Shahram. (2017). Theories About the Practice (Discourses on Theory and Praxis Relation). Tehran: Iranian Research Institute of Philosophy. [In Persian]
Plato. (2013). Republic. Translated by Foad Rohani. Tehran: Elmi va Farhangi. [In Persian]
Plutarch. (2008). Parallel Lives. Translated by Reza Mashayekhi... Tehran: Elmi va Farhangi. [In Persian]
Rousseau, Jean-Jacques. (2018). Reveries of the Solitary Walker. Translated by Ahmad Samiei Gilani. Tehran: Niloufar. [In Persian]
Schmitt, Carl. (2015). Political Romanticism. Translated by Soheil Saffari. Tehran: Negah Moaser. [In Persian]
Strauss, Leo. (2012). What is political philosophy? Translated by Farhang Rajaei. Tehran: Elmi va Farhangi. [In Persian]
Strauss, Leo. (2013). The City and Man. Translated by Rasoul Namazi. Tehran: Agah. [In Persian]
Strauss, Leo. (2017). An Introduction to Political Philosophy. Translated by Yashar Jeyrani. Tehran: Agah. [In Persian]
Tabatabaei, Javad. (2003). The Quarrel between the Ancient and the Modern: From Renaissance to French Revolution. Tehran: Negah Moaser. [In Persian]
Tocqueville, Alexis. (2019). The Old Regime and the Revolution. Translated by Mohsen Solasi. Tehran: Morvarid. [In Persian]
Vierhaus, Rudolf. (2013). Conservatism in Dictionary of the History of Ideas. Translated by Khashayar Deyhimi. Tehran: Ney. [In Persian]