سیاست و روابط بین الملل
سیاست توسعه‌طلبی دولت چین در آسیای مرکزی بر مبنای قدرت نرم

حمید حکیم؛ عماد هلالات

دوره 9، شماره 36 ، بهمن 1402

https://doi.org/10.22054/tssq.2024.74271.1424

چکیده
  قدرت نرم ابزاری است که کشورهای مختلف با توجه به توانایی تأثیرگذاری بر آحاد یک جامعه در حوزه روابط بین‎الملل به کار می‎گیرند. دولت چین با استفاده از ابزارهای مختلف و با توجه به نگاه منطقه‌گرایی در سیاست خارجی خود، قدرت نرم را برای نفوذ هرچه بیشتر در کشورهای هدف مورداستفاده قرار می‎دهد. منطقه آسیای مرکزی از دیرباز دارای روابط فرهنگی ...  بیشتر

برندینگ و تصویرسازی ملت در کره جنوبی؛ هالیو و کره جهانی

آرش بیدالله خانی

دوره 5، شماره 20 ، اسفند 1398، ، صفحه 37-69

https://doi.org/10.22054/tssq.2019.28538.420

چکیده
  ارزش، اعتبار، حیثیت، قدرت نرم، مزیت، سود و ... از الصاقات نام و تصویر مثبت یک کشور است. امروزه ارزش برند و تصویر ادراکی ملت و کشور، حکم طلای نامرئی را دارد. رقابت شهروندان و مردم عادی دنیا، برای دسترسی به نام و گذرنامه یک کشور معتبر، این مسئله را به خوبی نشان می‌دهد. کره جنوبی از جمله کشورهایی است کهادراک بصری آن در دنیای امروز، جذابیت ...  بیشتر